Khamis, 6 Januari 2011

Video Klip Kartun Flash Lama '10 Budak Hitam'.


Jumpa juga lah fail berformat .*swf yang saya simpan dulu2 sejak tahun 2003. Ok lah... Asal video klip 10 Budak Hitam dihasilkan dengan hanya menggunakan perisian Macromedia Flash (Sekarang Adobe Flash). Apa pun layanzzz video klip flash kartun yang baru saya convert format flash (.*swf) ke video... (^_^)


10 Budak Hitam (Lirik)

10 Budak hitam...
Main tepi jalan...
1 kena langgar...
Dah tinggal 9...

9 Budak Hitam...
Main dalam sampan...
Satu jatuh sungai...
Dah tinggal lah 8...

8 Budak Hitam...
Makan gelojoh-gelojoh...
Satu dah tercekik...
Dah tinggal lah 7...

7 Budak Hitam...
Main tanam-tanam...
Satu tertanam terus...
Dah tinggal lah 6...

6 Budak hitam...
Kejar rama-rama...
Satu langgar pokok...
Dah tinggal lah 5...

5 Budak hitam...
Main lompat-lompat...
Satu jatuh gaung...
Dah tinggal lah 4...

4 Budak hitam...
Main tepi telaga...
Satu mati lemas...
Dah tinggal lah 3...

3 Budak hitam...
Main dalam gua...
Satu nak bertapa...
Dah tinggal lah 2...

2 Budak hitam...
Main tepi batu...
Satu kena hempap...
Alahai...
Dah tinggal 1...

1 Budak hitam...
Tinggal Sorang-sorang...
Kesian...
Gila Akhirnya...


-> Ingat nak upload di YouTube. Fikir balik pasal hak cipta elok upload di blog personal saya sebab tak tahu siapa yang hasilkan kartun flash. So sesiapa yang tahu atau pemilik bagi tahu melalui komen blog saya yea, nanti saya akan edit untuk tambahan kredit dan upload balik video. (^_')

4 ulasan:

  1. suke oh lagu nihh
    mngimbau memori kudus btol..
    ahahaha

    BalasPadam
  2. Huhuhuuu... Lama wooo. Akhirnya jumpa gak fail nie. ;-)

    BalasPadam
  3. assalamualaikum. boleh saya dptkan file original (.swf) tuan?

    BalasPadam

Sekarang anda boleh buat ulasan disini.

babab.net